Sidinventering

Jag gick igenom alla mina regelfiler till Blå Himmel för att få något grepp om hur jag ligger till. Och så här ser det ut, i någorlunda dispositionsordning:

  • Rollpersoner: 8 sidor spikade (regler och förklaringar), 4 sidor som är jefligt ofärdiga (rollpersonsmallar)
  • Färdigheter: 11 sidor, mestadels exempel på svårigheter för typiska slag för respektive färdighet. Listan har 35 färdigheter.
  • Karaktärsdrag: 5 sidor. Två av dem är en lista på karaktärsdrag.
  • Utrustning: 8 sidor. Det är inte så mycket prylar i det som man kan tro: två sidor är en soldats standardutrustning. Resten handlar om olika sätt att få tag på saker, trots brist och ransonering.
  • Handlingsresolution: 4 sidor
  • Handlingspölar: 8 sidor. Jag är rätt noggrann att beskriva hur man använder dem och hur man sätter upp dem, eftersom det är lite okonventionellt.
  • Sociala konflikter: 4 sidor
  • Stridsregler: 14 sidor. Luftstriden tar nio sidor och då får man flygplans- och personskador på köpet.
  • Kampanjregler: 6 sidor. Tar upp ”ute”, karaktärsdrag, kamratskap, stridsutmattning, förbättring och resor.

Så regelmässigt är jag uppe i 68 sidor.

Till det har jag än så länge ca 70 sidor världsbeskrivning och spelledarverktyg och 8 sidor äventyr, men dessa är tämligen ofärdiga och oreviderade.  Om jag räknar med att världsbeskrivningen sväller med ca 50% till efter att ha skrivit in allt som saknas och redigerat om alltihop femtielva gånger, och att äventyret slutar på 20 sidor, så skulle hela faderullan hamna på drygt 190 sidor. Det känns som en ganska lagom mängd.

Till det kommer förstås formgivning och layout, men det tar vi sen. Först ska Blå Himmel speltestas!

Kommentera

