Konventskoman är över

Som ni kanske har märkt så har det inte sagts så mycket sedan GothCon. Första veckan försvann i någon slags konventskoma.

Men nu har jag börjat skriva igen. Jag har tagit till mig den feedback som jag fick under konventet och gjort några små justeringar till.

Just nu ligger fokusen återigen på äventyret, som håller på att knytas samman. Saker håller på att struktureras upp. Bland annat så är det vissa ”encounters” som styrs upp, så att det finns ett sätt att ”lösa” dem. Det kan vara vilka ledtrådar man kan få och hur, om ett sammansatt test behöver göras, eller om det är en social konflikt på gång. Speltest av äventyret och de nya justeringarna av reglerna sker, med lite flyt och tur, nästa helg.

Efter det ska jag förbereda en öppen beta-release. Jag kommer att  rensa bort en del textsnuttar som är allt för ofärdiga, se till att dokumenten har rätt versionsnummer och datum, och slutligen destillera alltihop till en klase PDFer. Dessa kommer sedan läggas upp här för allmän beskådan.

I betan kommer ett färdigt äventyr att ingå (det som jag skriver på, ”Döden har långa fingrar”), så det är bara att greppa pokermarker och tärningar, rulla rollpersoner och börja spela. Syftet med betan är allmänt speltest. Jag vill alltså ha mängder med feedback på regler, procedurer och företeelser, men inte korrektur. Målet är att ha betan uppe i början av juni.

Så, nu vet ni hur det ser ut efter konventet.

Kommentera

