Vad kåren kämpar för

”Jag, N. N, med mitt hemlands och mina överordnades medgivande och tillstånd, lovar och försäkrar, vid min heder som soldat och officer, trohet till Fehnmeyer-kåren.

Jag svär att sträva efter fred i Europia så länge som krig pågår, att iaktta neutralitet där vapenvila råder, och att annars verka för en vapenvila att komma till stånd.

 Jag svär att uppträda redbart och rakryggat, upprätthålla krigets lagar, lyda mina överordnade inom kåren, och att alltid komma till mina kårkamraters hjälp i deras nöd; så hjälpe mig Gud!”

– Fehnmeyers trohetsed

Detta är den trohetsed som en flygare får svära när han eller hon ansluter sig till Fehnmeyer-kåren. I tre meningar sammanfattas Fehnmeyer-kårens uppdrag: att skapa fred i Europia. Det är ingen lätt uppgift, trots att kåren fredas som neutral part av krigslagarna och får stöd av inte bara Neutrala länders krigsövervakande råd utan även av några krigförande stater och flera privata organisationer. Trots allt har kriget inte tagit slut än, och den gamla fiendskapen finns fortfarande kvar.

 

Kommentera

