Behöver ett ord

Jag letar efter ett ord.

Ordet är ett adjektiv som beskriver flygmaskiner som å ena sidan inte är det mest moderna, inte är de flygmaskiner som precis kommit ut i förband eller är på väg ut, och å andra sidan inte heller är de gamla maskiner som man helst skulle ha bytt ut för länge sedan och som man nästan skäms för att man inte kunnat göra sig av med.

Jag har valt att kalla dessa två kategorier för ”modern” respektive ”föråldrad”, och ordet jag söker beskriver kategorin däremellan. Ordet jag letar efter beskriver de flygmaskiner som är mittemellan, och än så länge kallar jag den kategorin för ”omodern”.

Men det känns inte som rätt ord. Har någon ett bättre förslag? Det går utmärkt att byta ut alla tre om så krävs.

6 responses to “Behöver ett ord

Kommentera

