Förkylt

Det har inte hänt så mycket de senaste dagarna. Jag har hostat lungorna ur mig i en sån där riktig mansförkylning, och dessutom byråkratbråkat och sökt jobb. Så utöver den senaste rushen med tjänstgöringsakten så har jag inte gjort så mycket.

Jag har dock skrivit lite om olika kampanjtyper och hur de skiljer sig åt, och också hur man använder de verktyg som Blå Himmel lägger fram i de kampanjtyperna. Det är trots allt skillnad på en krigsdagbok som är en berättelse om kriget ur några personers perspektiv, och ett krigsdrama som är en berättelse om några personer och hur de förändras av kriget.

Dessa ligger än så länge i kapitlet Att spelleda Blå Himmel, och det är hur spretigt som helst (därför finns det inte med i vare sig beta 1 eller 2 – får jag ordning på det så kanske det kommer in i beta 3). Kapitlet innehåller förutom kampanjtyperna (som kanske skyfflas till någon annan plats) även konkreta tips på hur man använder Blå Himmel – hur man sätter upp och balanserar konflikter, hur man hanterar resor, hur man bygger detektivgåtor och andra matnyttiga tips.

Men som sagt var, kapitlet är hur spretigt som helst och behöver dels skrivas klart och dels redigeras. Och just nu har jag inte orken att göra det.

Kommentera

