Skogsrå avslöjad!

Jag har fått en del mail om den mystiska loggan som jag postade förra veckan, men på grund av sekretessavtal så har jag inte fått avslöja något förrän idag. Men förra veckan kom ett särskilt paket med en provprodukt. Och eftersom avtalet säger att jag måste hålla tyst fram till och med slutet på innevarande månad då jag får provprodukten, och det inte längre är den månaden, så kan jag nu avslöja vad det handlar om.

Nämligen den här:

Skogsrå, dram fra Brimi

I avdelningen underliga hemliga projekt så vinner den här! Norska Brimi Kjøken ville ha ett brännvin att sälja på den svenska marknaden, och jag fick uppdraget att ta fram en produkt. Tja, jag gjorde ju inte spriten, utan den stod Arcus AS för. Mitt jobb var istället att ta fram namn, grafisk profil och marknadsföringsplan, dvs i stort sett allt utom spriten.

Och det här är resultatet: ”Skogsrå”, ett kryddat brännvin med smak av enris, muskot och körvel!

Om ett par veckor bär det av till Østvold i Norge för att spela in reklamfilm (som inte kommer att få sändas i Sverige) och fota med Sunniva Lien. Beroende på vad Systembolaget tycker så borde flaskorna finnas i butik lagom till midsommar.

Men fram till dess är det där den enda flaskan i Sverige. Och den är MIN!!!

One response to “Skogsrå avslöjad!

Kommentera

