Snart: beta 9

Jag fick en del gjort under resan hem från Stockholm idag. Kapitlen Kampanjregler, Att Spelleda Blå Himmel, Om Kampanjer, samt ett antal av referenskapitlen (rollpersoner, sysselsättningar, färdighetsbeskrivningar och karaktärsdragsbeskrivningar) är i stort sett spikade. Rollpersonsmallarna är också spikade, liksom grundläggande handlingsresolution och konfliktsystem.

Polmerovias historia och roll som ockuperat land är skriven, så nu är det bara Bosporia och Brevoria som jag måste skriva. Det finns en klase länder som inte är lika centrala i kampanjens början, så jag funderar på att helt enkelt utelämna dem till en början eller bara sammanfatta dem.

Stridsreglerna har byggts om ganska rejält genom Star Wars-kampanjen som jag körde under våren (tack till Tamm, Petter, Andreas och Marco för all feedback) och tjänstgöringsakten ser rätt rejält annorlunda ut. Jag har ett par funderingar kvar om stridsreglerna, men de är också rätt nära att vara spikade.

Allt detta gör att beta 9 har ännu fler förändringar än vad beta 8 hade, och beta 8 satte ändå rekord. Beta 9 borde läggas upp till helgen.

One response to “Snart: beta 9

  • schedim

    Jag tycker ett par rader om de marginella ländena är bättre än inga uppgifter alls. Detta låter spännande måste jag säga!

Kommentera

