Efterbetainbromsning

Det händer alltid. Efter att en ny beta släpps så sjunker arbetstakten på Blå Himmel till noll under en vecka eller så. Jag behöver den tiden för att ”slappna av”, vilket jag gör genom att titta på något av mina andra projekt.

Den här gången var det lite annorlunda. Jag kikade lite på Skogsrå igen, som har bytt system för fjärde gången (tror jag). Det har varit ett eget system, ett annat eget system, ett Apocalypse World-hack, och nu ett Panty Explosion-hack.

Men det var typ första dagen efter beta-släppet. Sedan dess har jag skaffat en modul till Fantasy!, spelat en omgång Dungeon World, och petat på Savage Worlds och vad man kan göra med det. Men jag har verkligen inte skrivit en rad, och det har varit skitskönt!

Men snart är det semester.

Kommentera

