Woah! Vad hände?

För inte så länge sedan så hade jag två kapitel, ett om hur man spelleder och ett om hur man bygger äventyr och kampanjer, om 14 respektive 13 sidor, totalt 27 sidor. Efter en rejäl edit-runda under helgen så insåg jag att det som de båda kapitlen tar upp egentligen talade om en och samma sak, så jag slog ihop dem till ett kapitel, ”Om kampanjer och äventyr”, som i en första omgång blev 25 sidor.

Det är ett rätt matigt kapitel och jag ska se om jag kan göra något åt det. Jag kanske kan redigera ner texten ännu mer, eller lyfta ut saker som känns upprepande. En del saker kanske jag kan ta bort helt och spara till framtiden.

Men resultatet är att jag nu har gått igenom samtliga huvudkapitel i regelboken. Härnäst kommer appendixen, och de är inte få.

Och så måste jag besluta mig för vad jag ska göra med äventyret Döden har långa fingrar. Ska det bli ett jättematigt minst 48-sidigt introäventyr, eller ska det bli ett av flera äventyr i en modul om den saraviska fronten, som blir första världsmodulen?

Säg vad ni tycker!

One response to “Woah! Vad hände?

  • Wheeler

    Jag föredrar att det inte är ett äventyr i regelboken, men det är väldigt bra när man kan köpa äventyret samtidigt som reglerna. Om du förstår hur jag menar…

Kommentera

