Bilder

flygarskissermedium

Under GothCon-helgen gjorde John en första skiss på några av exempelrollpersonerna i Blå Himmel. Det här blir asbra!

One response to “Bilder

  • Lena Synnerholm

    Jag har gjort en världskarta för Ahira, som du har hittat på. Egentligen är det två: en för ursprunglig vegetation, och en för politisk indelning. Min idé är att planeten är så varm, att den saknar polarisar. Den har också så lite vatten, att lite mer än hälften är land. Resultatet är torr planet, med mest öknar och grässlätter. Dom första iynisin hamnade på en plats, som då var en tropisk grässlätt. Därifrån har deras ättlingar spridit sej, över en relativt liten del av planeten.
    År 4170 (eller 1704) förfogar ahirin över det land, som dom själva bebor. Dom har också fått göra anspråk på en buffertzon, som dom kan expandera i. Resten av planeten har styckats upp, mellan Fo’urs 13 nationer, inklusive Sex Stammar. Om jag kunde hitta din e-postadress, skulle jag skicka bildfilerna till dej. Jag har inte lyckats kontakta dej, på något annat sätt.

Kommentera

