Funderingar under första gången

järn-tummeAtt vara med och skicka in pengar i en crowdfunder är spännande. Först kommer spänningen att över huvud taget lyckas. Sedan sitter man och tittar på den där sidan och ser hur det där drömmålet som man suktar efter kryper allt närmare så att man kan pytsa in mer pengar. Allt eftersom slutdatumet och målet kryper allt närmare så stiger spänningen allt mer. Kommer jag att få kasta pengar för den där grejen jag vill ha?

Att vara med och driva en crowdfunder… woah. Jag sitter och tuggar på naglarna tills det smakar armbåge, ungefär. Det är inte ens två dagar in och Järn är fundat till över 200 %, och de coola önskemålen som jag vill ha börjar komma inom synhåll. Samtidigt tittar jag på statistiken för att hitta mönster, och en siffra stiger allt högre: den där som talar om hur många som har beställt på Hövding-nivån.

Var och en av er som har lagt in pengar på den nivån ska nämligen få en personlig sejdsång. Det innebär att jag kan bli tvungen att skriva hela 55 sejdsånger, på fornydislag eller galdramal eller något annat uråldrigt versmått, för alla ska ha en egen personlig och unik sejdsång! Jag är både fnittrig och skräckslagen och överväldigad samtidigt inför denna utmaning!

Undrar om det kommer vara lika spännande nästa gång?


1 responses to “Funderingar under första gången

Lämna en kommentar