Dogma

En gång i tiden hölls dogma-utmaningen på rollspel.nu. Det gick ut på att man skulle göra ett rollspel på ett ark papper (fram och baksida) och med fyra rollformulär på ett ark papper till. Max en tärning fick man använda också, i alla fall till en början.

Jag skrev en klase bidrag i ett antal av dessa utmaningar, och för gamla minnens skull (i och med att foxtail.nu har för sig saker) så lägger jag upp dem här:

  • Murder We Wrote – en deckartävling om ett typiskt Agatha Christie-mord.
  • Aki – ett höstigt rollspel om relationer i en normal japansk gymnasieskola
  • Blå Himmel – det var här Blå Himmel började.
  • Lone Wolf and Cub – samuraj-epos om lönnmördaren med barnvagnen.
  • Jidai Senshi – vad händer om man korsar Sailor Moon med Star Wars?
  • Star Wars DIY – ett rollspel om skådespelarna och regissören bakom en saga i en galax långt borta….

Varsågod och njut!


4 responses to “Dogma

  • Troberg

    Jag kan nämna att det, efter att flera efterfrågat det, kommer en ny Dogma-utmaning. Jag väntar mest på att min verklighet ska stabilisera sig lite, har en stressig period på jobbet och min sambo har börjat studera full tid samtidigt som hon jobbar full tid…

  • Illern

    Oh, mer dogmautmaning? Trevligt.

  • Illern

    Jag hade faktiskt missat något av de där. Det var lite trevlig nostalgitripp att återvända till det formatet. Vill minnas att jag gillade t ex Murder We Wrote.

  • Lena Synnerholm

    Star Wars Do It Yourself – rollspel om att spela in film! (skratt) Det har jag aldrig sett förut.

Lämna en kommentar